Anac BackOffice best presterende serviceprovider

Uit het onderzoek dat Bureau D&O verrichtte naar de prestaties van serviceproviders blijkt dat de gebruikers het afgelopen jaar tevredener zijn geworden ten opzichte van eerdere jaren. Serviceproviders worden steeds belangrijker, zegt D&O-directeur Jurjen Oosterbaan. Hij mocht in vijf categorieën de best presterende serviceprovider van het afgelopen jaar bekendmaken.

 

De winnaars waren Voogd & Voogd (Schadeverzekeringen groot), ANAC Backoffice (Schadeverzekeringen klein), De Financiële Makelaar (Hypotheken groot), Home Invest (Hypotheken klein) en De Krediet Makelaar (Kredieten).

In totaal werden 24 serviceproviders onder de loep genomen in het Performance onderzoek Koepelorganisaties 2015 van D&O. De belangrijkste trends die het bureau constateerde waren dat de dienstverlening is verbeterd, de kwaliteitsverschillen tussen de serviceproviders groot waren en dat maar liefst 60% van de gebruikers een positief effect op het eigen rendement ervaart. Van die groep zegt 80% dat het positieve effect 20% bedraagt.


Het belang van serviceproviders neemt toe, concludeert Oosterbaan. “De ontwikkeling dat serviceproviders een belangrijke invloed hebben op het rendement van de deelnemers was al een aantal jaren voorzichtig zichtbaar. Dit jaar is deze trend heel manifest. Serviceproviders worden daarmee steeds belangrijker voor de marktpositie van onafhankelijke financiële advieskantoren.

We zien dat serviceproviders hun diensten verbreden. De marges in de hele sector staan onder druk. Ook de invoering van het verbod op provisie heeft effecten op de aantrekkelijkheid van de samenwerking met een serviceprovider. Veel klanten vinden de prijs van administratieve werkzaamheden al snel te hoog. Wanneer dit beter en goedkoper via een serviceprovider geregeld kan worden, zullen steeds meer kantoren hiertoe overgaan.”

 

bron: Amweb (http://amweb.nl/branche-724322/do-dienstverlening-serviceproviders-is-verbeterd)