HAVEKES advies & verzekeringen

‘Anac helpt ons om met plezier klanten te bedienen. We hebben met Anac kosten bespaard, een groei bewerkstelligd en hard gewerkt aan een tevreden klantenbestand.’

Zelf je toekomst sturen

Soms word je gedwongen om je bedrijfsvoering nauwkeurig onder de loep te nemen. Zo ook het Arnhemse assurantiekantoor Havekes.

De kosten rezen de pan uit en door ontwikkelingen binnen het kantoor was het zaak kritisch te kijken naar alle invloedrijke factoren. Alles wat niet direct bijdroeg aan de missie om met plezier klanten te adviseren werd heroverwogen en in veel gevallen geschrapt.

Wat wel direct bijdroeg aan ‘leuk’ werken werd kritisch onder de loep genomen. Een van deze onderdelen was de backoffice. Dit kritische bedrijfsonderdeel diende absoluut te blijven, maar kon dit wellicht anders vormgegeven worden?

Andere invulling geven

Om op deze vraag antwoord te geven gingen Edwin van den Aker en zijn collega’s het gesprek aan met diverse adviseurs. Hierin werden ze geattendeerd op de mogelijkheden om ondersteunende taken uit te besteden.

Edwin vertelt: ‘Een drietal partijen hebben we aan onze tafel gehad. Anac sprong er direct met kop en schouders bovenuit, doordat zij als enige aan al onze wensen kon voldoen. Denk hierbij aan postverwerking, ondersteuning op financiële administratie en belservice. Om eerlijk te zijn vonden we het behoorlijk spannend deze taken uit te besteden. Na een periode van wikken en wegen, waarbij de huidige personele bezetting binnen ons kantoor te wensen overliet, hebben we weloverwogen de keuze voor Anac gemaakt.’

Samen groeien

Edwin vervolgt: ‘Deze eerste periode was onwennig. Ze namen anders de telefoon op, behandelde aanvragen op een manier die nieuw voor ons was.

Na een periode van snuffelen, praten, leren, bijsturen en groeien kunnen we nu zeggen dat Anac compleet eigen is. Met plezier werken we nu samen intensief aan vraagstukken van klanten.’

Inmiddels voelt de samenwerking met Anac zo vertrouwd dat het kantoor meer activiteiten aan de kundigheid van het team heeft overgedragen. Zo beheren zij nu de website, lopen de verzekeringen via Anac en is de IT-omgeving geheel uitbesteed.

Edwin licht toe: ‘Je zou zeggen dat dit een enorme kostenpost moet zijn, maar niets is minder waar. We hebben kosten bespaard en aan de andere kant een groei bewerkstelligd en hard gewerkt aan een tevreden klantenbestand.’

Onafhankelijkheid

‘Hoe het zit met onze onafhankelijkheid? Die hebben we niet’, vertelt Edwin met een glimlach.

‘In ieder geval niet meer wat betreft de bedrijfsvoering, zoals automatisering, telefoon en website. Wel met betrekking tot de keuze waar wij verzekeringen, hypotheken etc. onderbrengen. Gelukkig zijn we verknocht aan de inzet en vakkundige afhandelingen van werkzaamheden door Anac. En mocht in de toekomst onze visie op de bedrijfsvoering veranderen, dan zijn we vrij om te gaan en staan waar we willen.’

Referentie overzicht

Edwin van den Aker

Eigenaar

040 - 264 59 79

  • Maandag 09.00 - 20.00
  • Dinsdag 09.00 - 20.00
  • Woensdag 09.00 - 20.00
  • Donderdag 09.00 - 20.00
  • Vrijdag 09.00 - 17.00
  • Zaterdag Gesloten
  • Zondag Gesloten

Voor consumenten zijn wij ma t/m vr tussen 12:00 uur en 14:00 uur gesloten

Contactformulier

Heeft u vragen? Neem contact met ons op!