Hoffinass b.v.

Hoffinass was begin 2009 een kantoor zonder backoffice of serviceprovider. We hadden een binnen- en buitendienst voor onze klanten. Gezien het feit dat de verwerking van de binnendienst nooit op de gewenste dag verwerking zat en de grote klacht de werkdruk was, wat bovendien onnodige fouten en vertragingen tot gevolg had, zijn wij op zoek gegaan naar een backoffice ter ondersteuning.


logo-hoffinass

Verschillende partijen hebben we hierbij de revue laten passeren waaronder ook ANAC. De grote winst zou zitten in het onderbrengen van onze provinciale portefeuille in de volmacht van een backoffice. Anac had echter geen volmacht van onze grootste leverancier op dat moment (Aegon) waardoor wij eind 2009 voor een andere partij gekozen hebben. Bij deze partij was destijds geen full backoffice inclusief telefoondoorschakeling mogelijk, maar dat was ook niet nodig omdat wij eigen personeel in dienst hadden.

Gezien het wegvallen van de taken en dus ook de werkdruk voor onze eigen binnendienst zouden deze zich ook meer kunnen gaan richten op advieswerkzaamheden i.p.v. alleen administratief bezig te zijn. Hiervoor werd voor deze mensen een scholingstraject ingezet aangezien zij nog niet over de juiste in de toekomst verplichtte opleidingen beschikten om zelfstandig te mogen adviseren.

Intussen werden ook wij geconfronteerd met de gevolgen van de crisis en waren we gedwongen om drastisch te reorganiseren en afscheid te nemen van een deel van ons personeelsbestand. Dat het hierbij in eerste instantie onze binnendienst betrof was een logisch gevolg van de combinatie van noodzaak met het feit dat onze backoffice hun eerdere activiteiten overgenomen had.

Begin 2010 werden wij benadert door een kantoor welke aangaf als full backoffice inclusief telefonische doorschakeling op te kunnen treden en zelfs konden zij de taken van onze buitendienst overnemen. Gezien het feit dat dit een mogelijkheid was om de crisis te overleven en ook onze eigen buitendienst te reorganiseren hebben we dit aanbod aangenomen. Tevens konden wij ons fysieke kantoor dicht doen gezien het feit dat door alle moderne communicatie middelen er tegenwoordig bijna geen aanloop meer is wat het aanloopkantoor rendabel zou houden.

Echter nadat wij afscheid genomen hadden van onze buitendienst bleek dat dit kantoor totaal niet de gemaakte afspraken na kwam. Klachten van klanten waren het gevolg.  Hierdoor hebben we zo snel als mogelijk afscheid genomen van deze partij en zijn wij op zoek gegaan naar een partij die wel zijn afspraken na komt, open staat voor de wensen van een lokaal kantoor en actief, klantvriendelijk en professioneel met onze klanten om gaat. Dit alles hebben we gevonden bij Anac.

Wij hebben onze portefeuille sinds 2011 bij Anac ondergebracht waarbij Anac onze eerdere backoffice waar we onze Aegonportefeuille in volmacht hebben als een provinciale verzekeraar ziet. In plaats van verschillende rekeningen courant bij de diverse verzekeraars, hebben we er nu slechts één bij Anac waardoor onze administratie sterk vereenvoudigd is.

“Vroeger” hadden wij collega’s welke ons eigen personeel waren. “Tegenwoordig” hebben we onze collega’s van Anac.
We kunnen onszelf concentreren op en bezig zijn met onze klanten en het geven van adviezen bij de klanten aan huis. Onze telefonische openingstijden zijn door onze samenwerking met Anac verruimd. Ook ziekte, vakanties en andere zaken welke de service naar onze klanten negatief kunnen beïnvloeden zijn als gevolg van onze samenwerking zo veel mogelijk uitgesloten.

Indien Anac zaken signaleert bij onze klanten waarbij wij zelf in actie moeten komen i.v.m. de vraag om adviezen worden wij direct ingeseind. Dankzij Anac worden we overal ter wereld, en in Limburg, waar een internetaansluiting is, of de mobiele telefoon bereik heeft, op de hoogte gehouden van wat er speelt bij onze klanten. Of het hierbij  om een eenvoudige autowijziging gaat of om een ingewikkelde schade speelt geen rol. Onze klanten profiteren van de klantvriendelijkheid van Anac terwijl onze persoonlijke flexibiliteit optimaal is.  Indien nodig kunnen we door deze handelswijze van Anac snel en efficiënt reageren. Ook hebben we samen met Anac actief klanten benadert voor bijvoorbeeld een verbetering van het verzekeringspakket. Mede hierdoor blijven de verzekeringen van onze klanten up to date. Uiteindelijk zijn we blij de keuze gemaakt te hebben met Anac.

Wim & Joyce van den Hoff

Hoffinass b.v.